---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wznowiłam pisanie Ciekawej Medycyny, popularno-naukowego bloga. Zapraszam, fajny jest. Wiem, bo sama go napisałam. TUTAJ link.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

piątek, 30 sierpnia 2013

I jeszcze złowimy leszcze - na grunt

Wczoraj łowiłam na grunt. Pierwszy raz miałam półmetrowy przypon, tak jak należy, a nie 20 centymetrowy. Do tej pory miałam krótki i jakoś nic mi się nie chciało zaczepić na wędce, chociaż nawet czasem szarpnęło w braniu. Przypon - dla niewtajemniczonych, to taki krótki odcinek żyłki, zwykle nieco cieńszej niż reszta żyłki, na której jest zawiązany haczyk. Ten kawałek żyłki jest doczepiony do dalszych elementów zestawu, w przypadku łowienia na grunt - do koszyczka, przy łowieniu na spławik - do żyłki idącej do spławika.


Nie wiedziałam że na grunt trzeba mieć aż takie długie przypony, ale opłaciło się dowiedzieć i zastosować - złowiłam 4 nieduże leszczyki. Jak na mnie to całkiem duże.

Teraz jest już zimno i ryba podobno ucieka na głębię. Przy łowieniu na grunt koszyczek z zanętą leży właśnie na dnie, więc to jest najlepsza metoda teraz, żeby złowić leszcza.

Bardzo jestem z siebie dumna i zachęciłam się do dalszego łowienia w ten sposób.

2 komentarze:

  1. Gratulacje! Czy Kot też skorzystał z leszczykowej uczty? Nie znam się zupełnie na łowieniu, choć wychowałam się nad rzeką. Ryb nie lubię, ale zawsze podziwiałam cierpliwość wędkarzy Miłe hobby i pożyteczne. U nas nawet w zimie zapaleńcy łowią, poniektórzy częściej katar niż rybę. Udanych dalszych łowów! ! Pozdrawia !!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocinda nie je rybek. Zwłaszcza surowych. Usmażonych to mały kawałeczek raczy czasem.

    Katar na rybach można faktycznie złapać łatwo - siedź w bezruchu

    OdpowiedzUsuń